Страницы

Психологічні заняття, тренінги


Розвивальне заняття для учнів початкових класів
«Розвиток пізнавальних процесів»

Мета:
розвиток уваги, мимовільної пам’яті, словесно-логічного мислення, створення сприятливого психологічного мікроклімату в групі, виховання охайності  та відповідальності.

Хід заняття.

І. Вступна частина
А) Тихо сідають ті діти, ім’я яких починається з приголосної букви, слідом за ними сідають ті, чиє ім’я починається з голосної букви.

Б) Емоційний настрій:
- Яка зараз пора року? (зима)
- Сьогодні на занятті ми подумки вирушимо на прогулянку до зимового лісу, зустрінемося з лісними тваринами, виконуючи при цьому різноманітні завдання, а також будемо працювати над розвитком пам’яті, уваги, мислення.
- Дорога у нас попереду неблизька, та щоб не заблукати, давайте перевіримо, чи добре ми знаємо один одного по голосу.

1.     Вправа «Впізнай по голосу»
Мета: розвиток слухового сприйняття, розвиток уваги, вміння впізнавати один одного по голосу, створення позитивного емоційного фону.

Хтось у лісі заблукав,
Голосно «Ау!» гукав.
Очі міцно закривай,
Хто гукає, відгадай!

Один із учнів виходить перед класом та повертається до класу спиною. Хтось із класу гукає «Ау!». Учень, який стоїть перед класом, повинен відгадати по голосу  того, хто його гукав.
Гра повторюється кілька разів.

ІІ. Основна частина.
1.     Вправа «Казковий герой»
Мета: розвиток уваги, слухового сприйняття

А тепер подивимось, хто з вас найуважніший?
Я буду називати казкового героя: якщо це позитивний персонаж – сплесніть у долоні, якщо негативний – махніть головою «Ні-Ні»

Попелюшка, Баба-Яга, Кощій Безсмертний, Айболить, Червона Шапочка, Пірат, Змій Горинич, Кіт у чоботях, Снігова королева, Чиполіно

2.     Вправа «Назви тварину»
Мета: розвиток памяті, уваги
Як ви знаєте, в лісі живуть багато різних тварин. Давайте назвемо деяких з них, а допоможуть нам у цьому букви абетки. Зараз я кожному з вас роздам по одній букві. Усі уважно слідкуйте за екраном. Як тільки там зявляється буква, той учень, кому дісталася ця буква, піднімається і називає тварину на цю букву.
         Наприклад:
Б - білка, борсук
В - вовк, ведмідь
Р - рись
Ї - їжак
З - заєць
К - кабан
Л – лось, лисиця
М – мавпа, мурахоїд
        
3. Вправа «Знайди тінь»
Мета: розвиток уваги, зорової памяті.

Подивіться уважно на ці малюнки. Знайдіть тінь до кожного предмета
 (додаток 1.)
                     
4. Фізкультхвилинка «Покажіть, як живуть звірята»

Покажіть мені, малята,
В лісі як живуть звірята,
Як лисичка просипається,
Як білочка вмивається,
Як зайчик пострибав,
Як вовчик пробігав.
А їжак не поспішає,
З кущів ягідки збирає.
І лише ведмедик спить,
Прокидатись не спішить.

5.Вправа «Добери пару»
Мета: розвиток уваги, мисленевих операцій

Подивіться уважно на зображення на екрані. Вам треба підібрати пару до кожного предмета.
 ( додаток 2)
            

ІІІ. Заключна частина
1. Вправа «Швидка реакція»

Мета: розвиток уваги, слухової памяті.

Зараз я буду вам швидко зачитувати слова. Ваше завдання – слухаючи, записувати другу букву кожного слова.
ЗМІЯ, ВОВК, СЛОН, ЛОСЬ, УДАВ, СЦЕНА, БІЛКА.
Що вийшло з букв? Прочитайте про себе. А тепер всі разом  - МОЛОДЦІ.
Чи помітили ви зайве слово серед тих, що я вам зачитувала? Яке це слово і чому воно зайве? Що означають всі інші слова?  (тварини, зайве – сцена)

2. Вправа «Коробочка настрою»
Мета: підведення підсумків заняття.
Подивіться уважно на коробочки: на них зображені байдужі, веселі та сумні обличчя. Зараз кожному з вас я роздам кольоровий жетон.  Опустіть його у коробочку з зображенням, яке відповідає вашому настрою сьогодні.
Дякую всім за активну участь у нашому занятті. До побачення!

Додаток 1.
Додаток 2.


Тренінг для учнів «Мій клас» 
Тренінг для учнів «Мій клас» проводиться з метою формування в учнів навичок спілкування з однолітками та формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі.
Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками.
Хід тренінгу
Перша вправа. ”Я навчаюсь в цьому класі...”  ( 7-10 хв.)
Психолог просить пригадати, хто коли вперше зустрівся з колективом присутніх і висловити особисту думку про головну проблему колективу у формі: ”Закінчи речення”. „На дошці написані два речення. Давайте кожен спробує закінчити перше речення „Я навчаюсь в цьому класі...” і подумати та запропонувати, який знак ви б поставили  в кінці другого речення  - „В нашому класі все гаразд” - „!”, „?” чи щось інше.
         Психолог говорить першим, намагається висловити позитивну думку про класний колектив і підкреслює, що в кінці другого речення варто поставити  знак запитання.
         Учні по черзі висловлюють свою думку.
         Психолог підводить підсумок, наголошуючи на тому, що така зустріч у колі покликана знайти і розв’язати проблеми класу.
Друга вправа. Правила. ( 7-10 хв)
Можна провести гру „Ливарпамен” ( „Нема правил”), особливо при певній пригніченості настрою класу. Можна просто наголосити, що потрібно домовитись про правила спілкування в колі, тому що таке спілкування відрізняється від звичайного в класі.
Учні будь-яким способом діляться на пари, кожна пара придумує правило. Всі  правила самі учні записують на дошці, після короткого обговорення і „об’єднання ” правил залишаються 3-5 „основних”, наприклад:
Бути активним.
Бути толерантним
Слухати один одного.
Сміятися можна, але не з людини (але по-доброму)
Кожна думка має право на існування і висловлення.
(Кожна думка – внесок в загальну справу).

Вправа  третя.
Вправа „Очікування” свідомо випускається на першому занятті.
Вправа четверта (основна) „Ідеальний клас”.( 30-35 хв. - 15-20 хвилин на підготовку в групах, 10-15 хвилин на презентацію і 5-7 хвилин на обговорення )
За допомогою звичайної лічилки клас об’єднується у чотири групи, які отримують завдання: уявити і презентувати іншим ідеальний клас в певний час чи при певних обставинах. Презентації готуються у вигляді колажів з усним коментарем.
Теми презентацій:
„Ідеальний клас перед уроками”
„Ідеальний клас після уроків”
„Ідеальний клас на контрольній”
„Ідеальний клас на перерві”
Учні працюють у групах (бригадами) біля столів з канцтоварами; готують колажі і домовляються про порядок презентації, розподіл ролей і т.п. Можна заздалегідь приготувати також вирізки з дитячих та молодіжних газет чи журналів ( фото, малюнки різних ситуацій) і запропонувати учням використати їх у колажах.
Тренер обходить групи, консультує, допомагає.
Презентації груп відбуваються за попередньо встановленим порядком. Колажі  кріпляться у вигляді виставки в попередньо приготованому психологом місці (стіна, дошка, стенд).
Психолог пропонує обговорити  те, що відбулося, за наступними запитаннями.
—               Який образ класу вам сподобався найбільше? Чому?
—               Що для вас було приємно робити в групі, а що Ви не хотіли, проте робили і чому?
—               Що ви готові робити заради дружби в класі?
Вправа п’ята. Релаксаційна вправа-гра ” Атоми і молекули”.(3-5 хв.)
Кожен учень вибирає, що він буде постійно робити (стояти, стрибати, бігати, стояти на одній нозі і т. п.). Поки ведучий  говорить „Атоми, атоми, атоми...”, кожен виконує свою вправу. Ведучий оголошує „Молекули по два (по три, по п′ять і т.п.)”. Учні об’єднуються в молекули і намагаються „на ходу” домовитись, що саме будуть робити  всі в кожній молекулі зокрема. Ведучий змінює умови 5-6 разів.
Психолог запитує, чи сподобалась гра і просить подумати, як було частіше: чи учень виконував те, що робили інші, чи інші робили те, що робив він .

Вправа шоста. Рефлексія після першого заняття.(7-10 хв.)
Учні знову сідають в коло на ті ж місця, що займали на початку заняття.
—   Що б ви не хотіли ніколи повторювати з сьогоднішнього заняття?
—   Що б ви хотіли повторити в іншому колективі? Якому саме? Чому?
—   Що з тих приємних речей, які ти пережив сьогодні, не могли б з тобою трапитись ніде більше? Чому?
  Всі запитання спрямовані на формування відчуття цінності класного колективу.
Психолог говорить про те. що наш настрій часто залежить від погоди, що є погода, яка нам подобається, а є така, від якої ми ховаємось, не любимо. Проте слова „погода”, „клімат” мають і переносне значення – так умовно називають загальну ситуацію в колективі, в сім’ї.
         „Психологічний клімат колективу”
Вправа 1. Настрій.( Розподіл часу для вправ в основному відповідає першому заняттю).
Учні по колу продовжують речення:
Коли я згадував (-ла) попередню зустріч (розмову, заняття), я відчував (-ла)...
Першим таке речення говорить психолог або класний керівник, наголошуючи на тому, як турбує його проблема колективу.  
Вправа 4. Інформаційне повідомлення.(5 хв.)
          Психолог зупиняється на понятті „соціально-психологічний клімат колективу” і говорить про вплив такого клімату на загальну продуктивність праці колективу в цілому (здобуті знання) і кожного учня зокрема (наприклад, оцінки),  про залежність здоров’я людини від переживань, які вона отримує протягом дня, і т. п.
Матеріал для інформаційного повідомлення
Соціально-психологічний клімат малої групи – якісний аспект міжособистісних відносин, що виявляється у сукупності внутрішніх умов, які сприяють або перешкоджають продуктивній спільній діяльності і всебічному розвитку особистості в групі.
До умов, які сприяють продуктивній спільній діяльності, можна віднести:
-         позитивну перспективу для колективу і кожного;
-         довіру і високу вимогливість один до одного;
-         ділову критику, вільне висловлення думки;
-         відсутність тиску з боку класного керівника та лідерів класу;
-         поінформованість всіх про актуальну мету і завдання колективу ( і наявність такої мети);
-         задоволеність результатами навчання і своєю належністю до даного класу;
-         усвідомлення кожним за стан справ в цілому.
До най більш необхідних рис продуктивного колективу відносять товариську взаємодопомогу, дружелюбність, взаємовиручку, позитивні емоції, простоту відносин.

Вправа 5. „За що ми любимо наш клас”
Вправа проводиться у формі „Ретроперспектива”
Психолог говорить: Уявіть собі, що пройшло 15-20 років і ви зібрались на зустріч випускників. На таких зустрічах рідко згадують неприємне, частіше – як добре і цікаво було в школі. Зараз кожен з вас намагатиметься пригадати і розповісти товаришу про цікаві і добрі випадки в класі. На погане – повна заборона.
         Учні об’єднуються у пари. Кожна пара повинна пригадати цікаві і добрі випадки в класі і розказати про них один одному.
Тоді пара переходить до іншої пари і вони обмінюються спогадами.
Обговорення вправи відбувається за наступними запитаннями.
—   Чи були випадки, які ви особисто забули і пригадали лише під впливом товаришів?
—   Що ви переживали, коли згадували вашу участь в справах класу? Вам особисто було приємно чи не дуже? Чому?
—   Чи змінився ваш настрій та думка про клас? Як саме?
Вправа 6. Релаксація.
Вправа 7 ”Австралійський дощ”
Учні стають у коло і повторюють за  тренером рухи. Тренер супроводжує рухи словами.
Над австралійською пустелею  здійнявся вітер – „шурх-шурх”
(три рази потирають долоні)
Впали перші краплі дощу – „крап-крап”
(три рази клацають пальцями)
Дощ пішов сильніше
(плескають долонями по плечах)
Почалась злива
(плескають долонями по стегнах)
Здійнялась буря
(тупають ногами)...
Далі речення і рухи повторюють в зворотному порядку. Останнє речення:
Над австралійською пустелею виглянуло сонце
(високо вгору піднімають руки – „тягнуться до сонця”)
Вправа 8. Рефлексія.
Учні по-черзі ( в колі) відповідають на запитання:
Що з того, що ви відчували сьогодні, ви б хотіли відчувати в своєму класі щодня? Чому?
Що б не хотіли ніколи більше переживати з того, що пережили сьогодні? Поясніть.
 Передбачається, що в учнів не було негативних переживань на занятті, і вони говоритимуть про те, як їм сподобалась атмосфера спільної дружньої роботи. 
 Психолог говорить про те, що часто причиною незадоволення атмосферою класного колективу як з боку учнів, так і з боку вчителів чи класного керівника є конфлікти, які виникають у класі і називає тему заняття  - „Конфлікти”
„Конфлікти”
Вправа 1. Настрій.( Розподіл часу для вправ в основному відповідає першому заняттю).
Учні по колу відповідають на запитання
 „Якого кольору конфлікт?” – „Я вважаю що слово конфлікт ... кольору, тому що...”
Можна просто називати колір, а можна попередньо підготувати аркуші кольорового паперу і показувати аркуш певного кольору.

Інформаційне повідомлення „Конфлікт”
Конфлікт – це зіткнення поглядів, ідей, думок, переконань. Конфлікти виникають як між окремими людьми, так і між колективами, а також між людиною і колективом. Конфлікти бувають реалістичні та безпредметні. Перші виникають на основі ситуації, в якій є предмет конфлікту – думка, переконання, вчинок, конкретна річ. Безпредметний конфлікт – це ситуація, яка виникає в результаті поведінки людини, що  знайшла саме такий спосіб розрядки внутрішньої нервової напруги. Часто реалістичний конфлікт прийнято називати саме конфліктом, а безпредметний – сваркою.
Різні люди і колективи ведуть себе в конфліктах по різному. Психологи розрізняють такі основні стратегії поведінки в конфлікті:
Втеча (Черепаха – за Джонсонами)
Суперництво (Акула)
Згладжування (Плюшевий ведмедик)
Компроміс (Лисиця)
Співробітництво (Сова)
Кожна стратегія має свої переваги та недоліки залежно від ситуації та результатів, які заплановані.
Результати конфлікту можуть бути як позитивними, так і негативними.
Негативні результати має будь-який безпредметний конфлікт, а також конфлікт, в якому сторони ведуть себе неграмотно. „Грамотний ” конфлікт обов’язково веде до розвитку як відносин між людьми, так і особистих якостей цих людей.
Основна вправа „Навчись сваритись”
Учні об’єднуються у групи за довільним принципом (наприклад, з допомогою дрібних предметів, які вибрали  на початку заняття  - олівці, ручки, фломастери чи щось подібне). Кожна група отримує опис конфліктної ситуації і завдання: показати сценку, в якій даний конфлікт привів би до розвитку відносин та особистісних позитивних якостей.
15 хвилин на підготовку вправи та по 5 хвилин на презентацію кожної групи.
Опис ситуацій:
Ситуація І
Дві однокласниці, які навчаються разом з першого класу, сидять за однією партою і „дружать родинами”, посварились і щодня з’ясовують в класі стосунки.
Ситуація ІІ
Молодий учитель на кожному уроці критикує клас, що викликає обурення в значної частини учнів
Ситуація ІІІ
Однокласник постійно порушує дисципліну на уроках і не виконує домашніх завдань. Класний керівник повідомила, що  якщо нічого не зміниться, то клас не поїде влітку на екскурсію.
Вправа 4. Релаксація.
„Кішки-мишки”
Двох учнів призначають „Кішками” (бажано найбільш несміливих, „малопопулярних”), всі інші - „Мишки”. Завдання  - зібрати всіх „мишок” в одному кутку класу, не застосовуючи силу.
Вправа 5. Рефлексія.
Психолог: давайте обговоримо, які висновки зробив кожен з нас стосовно своєї поведінки в конфлікті. Виберіть одне з написаних на дошці речень і скажіть його вголос. Якщо хочете сказати ще щось, будь  ласка.
Я вмію  розв’язувати конфлікти ефективно.
Я буду вчитись розв’язувати конфлікти ефективно.
Я вважаю, що проблема конфліктів мене особисто не стосується.
Вправа 1. Настрій.
Учні по черзі пропонують  тему останньої зустрічі в даному циклі і пояснюють, чому саме таку назву вибирають:
Щось у класі негаразд?
Щось у класі негаразд...
Щось у класі негаразд!
В нашому  класі все гаразд!
Психолог попередньо пише всі назви на дошці, тоді витирає те, що діти не згадали. Можна проголосувати. На дошці може залишитись одна, а можуть і всі теми – залежно від проблеми, обстановки в класі і т.п. Форсувати події і нав’язувати учням свою думку щодо психологічного клімату класу не варто – це підриває довір’я і робить подібну роботу менш ефективною.
Вправа 5. Релаксація.
Вправа „Вітер дує і здуває”( або будь-яка інша з подібних вправ).
Психолог говорить про те, що на попередньому занятті ми всі просили чарівний пісочний годинник допомогти  змінити в кращу сторону загальну обстановку в класі.( Можна говорити про чарівні годинники факультетів школи чарівництва і магії Хогвардс, де дорогоцінні камені рахують очки факультетів) Пройшов час. Чи впали чарівні „золоті піщинки” в нижню частинку годинника і чи добились ми всі разом певного прогресу у взаємовідносинах в класі.
Учні виходять до плакату з годинником. Знімають піщинки, обдумують свою відповідь, а тоді по-черзі говорять і прикріплюють піщинки у верхній чи нижній частині пісочного годинника.


 Тренінг :  «Згуртування класного колективу»
Мета: формування сприятливого психологічного клімату в класі; покращення взаємодії між ними; первісна діагностика психологічної атмосфери в групі; усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функцій у групі; розвиток уміння працювати в команді.
Умови проведення: Необхідно простір, що дозволяє забезпечити безпеку дітей, наприклад, спортивний зал. Для ведучого необхідно приділяти особливу увагу емоційної підтримки групи, створенню доброзичливої атмосфери.
Хід заняття
Перш, ніж ми почнемо наш тренінг, давайте обговоримо правила тренінгу:
1. «Правила групи»
Обладнання: ватман з уже написаними правилами.
Правила роботи в тренінговій групі.
Ухвалення.
• розпочинати і завершувати заняття, вправи вчасно
• спілкування на «ти» (візитка)
• «бути тут і зараз»
• немає спостерігачів, всі активні учасники.
один каже, інші слухають.
• виконувати всі правила гри або вправи.
• говорити від себе особисто.
не оцінювати інших.
не пліткувати.
• неприпустимо виходити з групи під час заняття.
2. Вправа «Ім'я та позитивна якість»
Мета: дати можливість учасникам підкреслити свою індивідуальність.
Обладнвння: нарізані листочки паперу, фломастери, бейджи.
Хід вправи: Ведучий пропонує познайомитися: всім учасникам групи необхідно зробити візитні картки зі своїм тренінговим ім'ям. Кожен може взяти собі будь-яке ім'я, яким він хоче, щоб його називали в класі: своє справжнє, ігрове, ім'я літературного героя, ім'я-образ. Потім, коли візитки готові, всім по черзі пропонується назвати своє ім'я, а потім розповісти історію його походження яку  небудь інформацію про себе.
3. Притча.
Мета: занурення в тему заняття, актуалізація мотивації участі.
Спочатку згадаємо притчу: У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.
Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю . Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і  без зусиль одержали над ними перемогу.
Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один.
Старий вовк здивовано запитав:
- Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю?
На це молодий вовк відповів:
- Тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три  кращих друга.
Сьогодні на тренінгу ми подивимося, наскільки вам вдасться діяти разом. Починаємо.
4. Вправа «Розмовляючі руки»
Мета: емоційно-психологічне зближення учасників.
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи:
Ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парах.
Варіанти інструкцій створеним парам:
• Привітатися за допомогою рук.
• Помиритися руками.
• Висловити підтримку за допомогою рук.
• Пожаліти руками.
• Висловити радість.
• Побажати удачі.
• Попрощатися руками.
Обговорення:
 Що було легко, що складно?
Кому було складно мовчки передавати інформацію?
 Кому легко?
Чи звертали увагу на інформацію від однокласника або більше думали, як передати інформацію самим?
Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
5. Вправа «Побудова кола»
Мета: розвиток навичок координації спільних дій, згуртування групи.
Опис вправи: Учасники закривають очі і починають хаотично переміщатися по приміщенню (можна при цьому видавати гудіння, як потривожені бджоли; це дозволяє уникнути розмов, що створюють перешкоди у виконанні вправи). По умовному сигналу ( свистка) ведучого всі зупиняються в тих положеннях, де їх застав сигнал, після чого намагаються стати в коло, не відкриваючи очей і не розмовляти, можна тільки чіпати один одного руками. Коли всі займають свої місця і зупиняються, ведучий подає повторний умовний сигнал, за яким учасники відкривають очі. Як правило, побудувати ідеально рівне коло не вдається.
Дана вправа створює дуже хороші умови для спостереження ведучого за стилями поведінки учасників. Крім того, його можна використовувати для експрес-діагностику групової згуртованості.
Обговорення по колу:
Що дає ця гра?
 Чому ідеальне коло не виходить відразу?
 Потрібно дати зрозуміти учасникам, що в цій вправі важлива загальна узгодженість їх дій.
 4. Вправа «Букви».
Мета: розвиток навичок координації спільних дій, невербального спілкування.
Інструкція: Я прошу вас побудуватися так, щоб якщо я подивилася зверху (з стелі), то побачила літери. Наприклад, побудуйте букву «О», потім Д, Р, У, Ж, Б, А. А хто устежив, яке слово ми написали?
17. «Розташування по зросту»
Мета: подолання бар'єрів у спілкуванні між учасниками та їх розкріпачення.
Матеріали не потрібні.
Учасники стають щільним колом, закривають очі. Їх за¬дача полягає в тому, щоб побудуватися із закритими очима по росту. Після того як всі учасники знайдуть своє місце, дати команду відкрити очі і подивитися, що вийшло. Після вправи можна обсу¬діть, чи складно було виконати це завдання (як себе почували учасники) чи ні.
Примітка: ця гра має декілька варіацій. Можна предло¬жіть побудуватися за кольором очей, за кольором волосся.
6. Вправа «Будинок»
Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, стилю поведінки.
Хід вправи: Ведучий дає інструкцію: «Ви як клас повинні стати повноцінним будинком! Кожен учень повинний вибрати, ким він буде в цьому будинку - дверима, стіною, а може бути шпалерами або предметом меблів, квіткою або телевізором? Вибір за Вами! Але не забувайте, що Ви повинні бути повноцінним і функціональним будинком! Побудуйте свій будинок! Можна спілкуватися між собою ».
Обговорення: Як проходило обговорення?
 Відразу Ви змогли визначити свою роль в «домі»?
Чому Ви вибрали саме цю роль?
 Я думаю, Ви все зрозуміли, що кожна частина Вашого «дому» важлива і потрібна в ньому, кожна несе свою певну функцію, без якої будинок не може бути повноцінним!
7. Вправа «Розкрита долоня»
Мета: підтримка кожного члена колективу, розвиток вміння висловлювати позитивні побажання письмово.

Хід вправи: На вирізаному з паперу зображенні розкритої долоні кожному учаснику пропонується написати побажання однокласнику кожному (невідомо, кому воно потрапить). Напис може містити те, що б ти хотів по відношенню до себе і те, що б ти міг зробити для іншого. Наприклад: «Поваги!»
Ритуал завершення заняття.
Рефлексія:
 Які почуття відчували?
 Що нового дізналися про себе, про класі?
 Як будете використовувати ці знання?
 Чого навчилися?
 Як це знадобитися в майбутньому?
 Що було важливим?
 Над чим ви задумалися?
 Що відбувалося з вами?
 Що потрібно розвивати на майбутнє?
Спасибі, за увагу та активну участь!





Комментариев нет:

Отправить комментарий